Cine suntem?

Artiști pasionați.

De ce Encore? 

Pentru ca iubim Muzica Nouă.

Când ? 

Și Ieri și Azi și Mâine…

EncoreEncore….Encore

Echipa Encore

Artist vizual prin fromare și „antrenament”, fiind laureată a Universității Naționale de Arte din București – Sculputură și Grafică (Master), Gabriela Tofan a întreprins numeroase activități în domeniul cultural românesc, în ultimii 15 ani. 

A colaborat cu mai multe ONG-uri care participă la realizarea de proiecte muzicale, artistice și educaționale, expoziții și activități de promovare culturală, printre care Elite Art Club UNESCO, Fundația Culturală Artex, Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu”, Muzeul Memorial „Paul Cernătescu” din Iași, Muzeul de Istorie al Universității „Paul Paltan” din Galați, Muzeul Național „Grigore Antipa”, Muzeul Național „George Enescu”, AFCN, alte ONG-uri și instituții de învățământ superior specializate în domeniul culturii. 

Începând cu anul 2012, Gabriela Tofan coordonează Asociația Art&Co, o entitate care sprijină activ cultura românească prin inițierea, coordonarea și implementarea unor proiecte specifice, cum sunt: InnerSound New Art Festival, Zona Imaginarium, ÎN TRUP. Operă nouă de cameră, Aproape de Artă-Aproapte de Oameni, LEGENDS. 

În parcursul său profesional, Gabriela Tofan a făcut parte din echipa de promovare a Muzeului Național de Artă al României vreme de 5 ani și este, de aproape 8 ani, în echipa de promovare a Orchestrei Camerata Regală.

Gabriela Tofan

Manager de Proiect

Adriana Toacsen

Director Artistic

Muzică…balet….muzică….pian….cărți…pian….concursuri…muzică….viață.. pian….copii….muzică

A fost odată un mic pian roșu, de jucărie. Și uite așa, de la o jucărie începe o viață întreagă petrecută, cu plăcere, pe scenă !

Tot atunci, apoi a fost și baletul. Un picior sus, un picior jos, o mare pasiune, căci ce sa vezi, tot pe muzică ! Era acolo o doamnă care la fiecare întâlnire făcea o magie și aducea muzica în sprijinul nostru. 

Ce a mai fost ? Au fost cărțile, multe, multe cărți ! Aici erau discuții infinite cu tata, că-i prea devreme pentru cartea x sau că am sărit peste cartea Y ! Faine momente ! Ca și cel când mi-am sucit glezna pe la 8-9 ani și am stat cu mare plăcere cu ea în ghips, căci am avut ocazia să citesc chiar toată ziua! Atunci am avut parte de muschetari și de La Medeleni

Apoi au fost școli, oameni frumosi și dragi cu care am avut șansa să lucrez și să cresc – Ada Ulubeanu, Ludmila Popișteanu, Ladislau Csendes, Dan Grigore, Delia Pavlovici și Sandu Sandrin. 

Dupa asta am descoperit concerte  cu orchestra, unele mai rar cântate, concerte poveste pentru cei mici dar înțelepți și cu suflete mari, concerte de duo-concertant și concerte de muzică contemporană. Acestea din urma sunt o mare pasiune a mea. Tot ce este nou, altfel și inventiv îmi stârnește interesul și plăcerea !

Haideți să vedeți cum am reusit noi să organizăm deocamdată noul ! Sperăm să vă placă și să mai veniti !

Compozitoarea Diana Rotaru (n. 1981, Bucureşti) a scris muzică de cameră şi orchestrală, muzică pentru spectacole multimedia sau de dans, muzică de scurtmetraj şi operă de cameră. Este deţinătoarea mai multor premii importante printre care Premiul George Enescu al Academiei Române (2008),ISCM-IAMIC Young Composer Award  (Vilnius, 2008), Premiul I ex-aequo la Concursul Internaţional de Compoziţie George Enescu (2003 şi 2005) sau Irino Prize pentru “Shakti” (Japonia, 2004). Din 2012 este coordonator al CIMRO.RO. Din 2019 este Preşedinte al Secțiunii Române a Societății Internaționale pentru Muzică Contemporană (SNR-SIMC). În prezent este conferențiar la UNMB în cadrul Departamentului de Compoziție.

Diana Rotaru

Coordonator Concurs National Encore

Compozitori

Rubin Szabó Bázsa Lovász

Compozitor

Născută în 2002 la Cluj-Napoca, Rubin Szabó Bázsa Lovász  și-a început studiile muzicale la Colegiul de Muzică “Sigismund Toduță” unde a studiat pianul și vioara. În 2020 a început studiile superioare muzicale la Academia Națională de Muzică 

“Gheorghe Dima”, unde studiază vioara sub îndrumarea mentorului, Lect.univ.dr. Răsvan-Ionuț Dumitru; tot în acest an a început studiile în Filosofie la Universitatea “Babeș-Bolyai. 

În 2022 a înființat proiectul "Contemp(l)o" în Cluj-Napoca, proiect ce promovează muzica contemporană și tinerii compozitori și insturumentiști; tot în acest an și-a început studiile de Compoziție Muzicală la Academia Națională de Muzică “Gheorghe Dima” la clasa profesorului Conf.univ.dr. Cristian-Antoniu Bence-Muk.

În vara anului 2022 a participat la un proiect erasmus:”Hangzavart – Paikka” (Ungaria) unde și-a aprofundat cunoștințele în muzica contemporană: cele de compozitor (muzică microtonală, aleatorică, pian preparat, muzică electroniică și mixed music) și cele de interpret (tehnici extinse, improvizație contemporană și jazz). 

În 2023, a fost premiată (locul II.) la Concursul Național de Compoziție Corală Coraliada (Catgoria: cor mixt). De asemenea, a fost selectată alături de alți 9 compozitori pentru finala Concursului Național de Compoziție Retracing Bartók.

A participat la cursuri și wrokshopuri de compoziție cu: Cristian Lolea, Nadav Lev, Amos Elkana, Boaz-Ben Moshe, Alexandre Jamar, Barnabás Dukay, János Bali și Ákos Nagy. 

Rubin activează în dubla ipostază de compozitor-interpret (violonist).

În ipostaza de interpret: a castigat premii la concursuri naționale, a participat solo cât și în formații de muzică de cameră (Cvartetul Resonance) la festivaluri din țară. Concertează activ ca și artist intrumentist în orchestră în țară cât și în străinătate (Ungaria, Serbia, Estonia, Germania, Cehia). 

Lucrează la Filarmonica din Odorheiu Secuiesc din stagiunea 2022-2023 și colaborează cu alte orchestre, filarmonici și opere din România. 

A participat la cursuri de măiestrie cu: Remus Azoiței, Ștefan Horváth, Corina Lobont, Aylen Pritchin (Rusia), Kaido Valea (Estonia), Tanja Becker- Bender (Germania), Konrad von Abel (Germania)

Coexistenţa aspectului intuitiv cu cel raţional în formarea compozitorului Gabriel Mălăncioiu (născut în anul 1979 la Brașov) se datorează absolvirii atât a Facultăţii de Automatică și Calculatoare cât și a Facultăţii de Muzică și Teatru din Timișoara. Pe lângă influenţa decisivă a Maestrului Remus Georgescu – cel care l-a iniţiat în studiul compoziţiei muzicale, în timpul studiilor masterale și a celor de doctorat urmate la Academia Naţională de Muzică Gheorghe Dima din Cluj-Napoca a întâlnit importante personalităţi ale vieţii muzicale românești precum Cornel Ţăranu, Adrian Pop, Valentin Timaru sau Eduard Tereny. 

Muzica lui Gabriel Mălăncioiu a fost prezentată publicului pe cinci continente în peste 300 de concerte, fiind interpretată de ansambluri prestigioase precum Neue Vocalsolisten Stuttgart, Corul de Cameră al Sloveniei sau ansamblul Aventure, interpreţi precum Florian Mueller, Gudrun Hinze sau Richard Craig, dirijori precum Michael Wendeberg, Huba Hollókői sau Martina Batič. 

Compozitorul Corneliu Dan Georgescu remarca faptul că Gabriel Mălăncioiu este “una dintre cele mai active personalităţi, o voce sigură de sine şi foarte originală în peisajul muzical contemporan”. Partiturile lui sunt editate de Universal Edition

Gabriel Mălăncioiu este membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, al Comitetului Executiv al SNR-SIMC şi al unor organizaţii muzicale internaţionale precum Vox Novus (SUA), La Villa des Compositeurs (Franţa / Italia), Temp’ora (Franţa), Access Contemporary Music (SUA), Society of Composers (SUA). În prezent, Gabriel Mălăncioiu predă Stilistica interpretării muzicii contemporane, Orchestraţie şi Analize muzicale în cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, Facultatea de Muzică şi Teatru.

Gabriel Malancioiu

Compozitor

Sabina Ulubeanu

Compozitor

Sabina Ulubeanu  este una dintre personalitățile artistice complexe ale generației sale, cu o activitate extinsă pe parcursul a 25 de ani de creație, de la  compoziție, fotografie, muzicologie sau performance experimental până la direcția artistică a unui festival de muzică și arte contemporane.

Sabina s-a născut in anul 1979 în București. A studiat pianul la liceul de muzică George Enescu, apoi a urmat cursurile Universității Naționale de Muzică din București cu prof. univ. dr. Tiberiu Olah și prof. univ. dr. Doina Rotaru. În perioada 2001-2002 a studiat compoziția cu Violeta Dinescu, în cadrul unei burse Erasmus la Oldenburg, Germania. 
În anul 2011, sub îndrumarea prof. univ. dr. Octavian Nemescu, a devenit doctor în muzică „Summa cum laude” cu teza „Funcția memoriei in construcția timpului muzical”, subiect ce reprezintă manifestul artistic al compozitoarei. 

         Creația sa cuprinde lucrări camerale, simfonice, corale sau multimedia, interpretate în România, Franța, Germania, Austria, Belgia, Elveția, Spania, Portugalia, Italia, Lituania, Letonia, Statele Unite ale Americii, Iran, sub egida unor festivaluri importante precum Festivalul George Enescu, Art Safari, SIMN, Meridian, InnerSound, Gemischter Satz, Timsonia sau a unor concerte organizate de Institutul Cultural Român, premiate la concursuri naționale și internaționale de compoziție și difuzate pe posturi publice europene de Radiodifuziune. 

         A colaborat cu interpreți precum: Cvartetul Arcadia, Cvartetul Petersen, Orchestra Camerata Regală, Dublin Sound Lab, Green Thing Ensemble, Ansamblul Archeus, ansamblul Aperto, ansamblul SonoMania, Orchestra simfonică UNMB, ansamblul Dixtuor al UNMB, dirijorul Tiberiu Soare, dirijorul Gabriel Bebeșelea,  Mezzosoprana Claudia van Hasselt, flautistul Matei Ioachimescu, violonistul Alexandru Tomescu, pianistul Adrian Tomescu, violoncelista Laura Buruiana, pianistul Matei Varga, pianista Adriana Paler-Nicolescu, violonista Barbara Lueneburg, ș.a. 

         În data de 1.09 2019, lucrarea sa #justacomposer pentru orchestră a deschis seria con- certelor din ciclul Muzica secolului XXI, în cadrul Festivalului Internațional George Enescu. Din 2006, Sabina Ulubeanu a adăugat experienței muzicale si pe cea a fotografiei, unde se apropie de spații stranii, intime, construiește relații calde cu personajele umane și reflectă propriile sentimente asupra realității înconjurătoare. Este interesată de problemele timpului, spațiului și memoriei, elemente ce unesc cele doua arte, în creația sa. Fotografiile sale au fost expuse la expoziții de grup si personale în România, Portugalia Austria și se află în colecții personale din România, Austria, Spania, Franța, Germania, Canada, SUA. 

         Din 2011 este fondator și director artistic al InnerSound New Arts Festival din București, prima platformă românească de promovare muzicii contemporane în relație cu artele vizuale și nu numai: film mut contemporan, instalații multimedia, live visuals, fotografie, performance cross-over. Sub directoratul său, proiectul InnerSound a fost nominalizat la premiile AFCN în anii 2016 și 2018, precum și la premiile Radio România Cultural 2018.       

         În septembrie 2013, Sabina Ulubeanu a devenit critic muzical partener al website- ului festi- valului internațional „George Enescu”, cronicile sale fiind publicate și de „Ziarul Festivalu- lui” (supliment Adevarul), site-ul Liternet.ro, revista de muzicologie „Muzica ” ș.a. 

Este prezentă ca speaker la diverse evenimente, cum ar fi : TEDx (Cambridge School Of Bucharest-2015), Aspen Ideas Sibiu (2016), PR Beta Timisoara (2017), Mastering the Music Bussines Bucharest (2017) Pecha Kucha Bucharest etc precum și invitată frecvent  în emsiuni de Radio și TV. 

  În anul 2021, la inițiativa mezzosopranei Claudia Van Hasselt, în colaborare cu aceasta și compozitorul Amen Feizabadi, a realizat un amplu proiect de cercetare și creație pornind de la regiunea istorică a Banatului. Performance-ul transmedia The Unified Voices of Banat a avut premiera în noiembrie 2021 la Berlin și a continuat în 2022 la București și Timișoara.În August 2022 a coordonat rezidența de dans și muzică contemporană BioAREALab împreună cu coregrafii Cosmin Manolescu și Cristina Lilienfeld, în calitate de compozitoare și performance artist.

Andrei Virgil Popescu, născut la data de 22 ianuarie 1997 în Iași, aînceputstudiul viorii la vârsta de 6 ani având ca profesor pe violonistul Ioan Morna, iarmai apoi și-a continuat studiile muzicale în cadrul Colegiului Național deArtă„Octav Băncilă” din Iași, la clasa de vioară a profesorilor Irina Honciuc și Natalia Epure. 

Debutul componistic a avut loc în cadrul concertului orchestrei ColegiuluiNațional de Artă "Octav Băncilă" Iași din decembrie 2014 unde s-a interpretat uvertura „Elysium”, lucrare ce a fost compusă sub îndrumarea compozitorului Ciprian Andrei Ion. 

A urmat cursurile Universității Naționale de Artă „George Enescu”dinIași, în cadrul căreia a studiat compoziția cu prof. univ. dr. conf. CiprianAndrei Ion și dirijat cu prof. univ. dr. conf. Bogdan Chiroșcă. 

În anii studiilor de licență, a participat la concursuri naționale de compoziție, unde a fost laureat cu premii, cele mai notabile fiind: două premii Ila concursul național de compoziție „Alexandru Zirra” din anii 2018 și 2020și premiul al III-lea la concursul național de compoziție „Ștefan Niculescu”înanul2016. 

Debutul dirijoral a avut loc în cadrul stagiunii 2020-2021 a Operei Naționale Române Iași, cu opera „Directorul de teatru” de W. A. Mozart. 

Între anii 2020-2022 a compus muzica spectacolelor de teatru: „ Oricândcu plăcere” de I. Mircioagă și R. Dragomirescu; „Juna primă” de J. P. Dopagneși „Soacra cu trei nurori” de Ion Creangă, în regia lui Valentin Marcoș, fiindmontate la Teatrul independent „ TACT” din Sighișoara și Teatrul „Luciafărul”Iași. 

În prezent urmează studiile de masterat în cadrul Universității Naționalede Muzică București, la clasa de compoziție a prof. univ. dr. DHCDanDediu.

Andrei Virgil Popescu

Compozitor

Serban Marcu

Compozitor

Sunt brașovean și am ajuns să fac muzică după ce părinții m-au pus în situația să-mi testez abilitățile în domenii care de care mai diverse: am urmat ciclul primar la o școală de limbă germană, am fost în tabără de calculatoare, am fost la clubul de șah, am făcut karate... Din clasa a V-a am fost elev al Liceului de Muzică „Tudor Ciortea” (pe vremea aceea Școala nr. 26 „de artă”), la clarinet, instrument ales de comisia de admitere, după ce am aflat că pentru pian... este prea târziu. Pianul a rămas mereu o preocupare serioasă (în clasa a VIII-a m-am pregătit să dau admitere la pian principal, am studiat repertoriul necesar dar,... iar nu s-a putut). În cele din urmă am ajuns compozitor, oarecum din întâmplare: am participat la un concurs de compoziție pentru elevi și am luat (spre surprinderea celorlalți și... a mea) două premii cu cele două piese înscrise. Pe parcursul liceului am dirijat un cor de amatori din comuna Cristian, și muzica corală mi-a fost mereu dragă (și în prezent sunt corist în Cappella Transylvanica, un cor clujean cu tradiție). Tot pe parcursul liceului am studiat violoncel, ca instrument secundar. Și studiul clarinetului, și studiul violoncelului (deși n-am ajuns să cânt bine la niciunul dintre ele) mi-au fost extrem de utile în parcursul meu profesional. 

M-am pregătit să dau admitere la UNMB, dar un curs de vară de compoziție, ținut de compozitorul Dan Voiculescu – un „vrăjitor” –, m-a deturnat spre Academia de Muzică din Cluj. Acolo am studiat compoziția cu compozitorul și profesorul Cornel Țăranu, armonie cu compozitorul Eduard Terënyi, contrapunct cu compozitorul Dan Voiculescu. 

După finalizarea studiilor, am rămas cadru didactic în cadrul ANMGD, întâi la disciplina Armonie, apoi și la Contrapunct, Aranjament coral, și de câțiva ani predau și Compoziție. Pianul a rămas mereu o preocupare serioasă, și deși n-am ajuns pianist de concert, mă descurc rezonabil de bine în fața clapelor. Predau cu pasiune discipline teoretice și consider activitatea didactică principala mea vocație.

Muzica mea abordează mai degrabă genurile miniaturale, camerale. N-am fost niciodată preocupat de sonoritățile foarte noi, îmi place să fac muzică tot din înălțimi determinate, ritmuri, melodii. M-a fascinat în copilărie mitologia greacă (am citit obsesiv cele două volume ale lui Alexandru Mitru, „Legendele Olimpului”, și m-am îndrăgostit iremediabile de poveștile cu zei și muritori). Temele mitologice, deși „uzate”, m-au preocupat de-a lungul vieții, și am pus pe muzică poveștile lui Filemon și Baucis, ale lui Acteon și Narcis, povestea tristă a Arahneei și mitul nemuritor al muzicianului care a încercat să-și aducă soața înapoi din lumea morților, Orfeu și Euridice. De asemenea, am realizat multe aranjamente pentru cor, muzică religioasă în principal.

În fața foii albe, înstrăinat, dialoghez cu umbra mea, cu măştile şi dublurile mele, mă mişc pe fâşia dintre realitate şi vis. Merg la tastatura computerului, iau microfonul sau camera de filmat, cânt la instrument şi dirijez totodată, lumea întreagă devine spaţiul multimedia al dedublărilor mele, instanţe ce devin spectre sonore amestecate care ţâşnesc prin membrana difuzorului sau imagini vizuale proiectate dansând pe pânza ecranului.



Catalin Cretu

Compozitor

Dan Dediu

Compozitor

A studiat compoziţia la Bucureşti cu Ştefan Niculescu şi Dan Constantinescu, iar la Viena cu Francis Burt. A compus peste 180 de opusuri ce acoperă aproape toate genurile muzicale: 5 simfonii şi alte 20 piese pentru orchestră, 11 concerte (saxofon, violă, vioară, pian, violoncel, trombon, chitară, dublu concert pentru vioară, violoncel, triplu concert pentru flaut, clarinet, violoncel, triplu concert pentru vioară, violoncel, pian), 7 cvartete de coarde, muzică de cameră în diferite formaţii, muzică pentru pian, coruri, cinci opere (Post-ficţiunea, Münchhausen, Eva!, O scrisoare pierdută, D’ale Carnavalului) și o ConcertOperă (Wagner Under). Este laureat al mai multor premii naţionale şi internaţionale de compoziţie și a coordonat în calitate de director artistic festivalul Săptămâna Internațională a Muzicii Noi (în 1999, 2001, 2007, 2008, 2016-2022). Dan Dediu este profesor de compoziţie, director artistic al ansamblului Profil, iar între 2008-2016 a fost rectorul Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. De asemenea, este doctor honoris causa al Universității de Arte ”George Enescu” din Iași, al Universității din Craiova și al Academiei de Muzică, Teatru și Arte plastice din Chișinău. În iunie 2022 a fost ales Președinte al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România.

Irina Perneș este o compozitoare și violonistă născută în 2001. A început studiul viorii la
vârsta de 7 ani, iar în prezent studiază compoziție clasică în cadrul Universității Naționale de Muzică din București, având-o ca profesor pe compozitoarea Diana Rotaru.


Studiul compoziției l-a început cu Sabina Ulubeanu, continuând aprofundarea acestuia în
urma admiterii la facultate, la catedra de compoziție clasică. Ulterior admiterii de la facultate, un proiect important care i-a influențat drumul a fost masterclass-ul de muzică contemporană, „Escape Art Lab” unde a învățat vioară, compoziție și improvizație cu profesori precum Diana Rotaru, Raluca Stratulat și Alessandra Rombola și un alt masterclass de improvizație susținut de percuționistul Aldo Aranda. După începerea facultății, a participat la concursuri de compoziție precum „The Creative Music Class”, în decembrie 2020 (premiul I cu două piese, „The Phobia Suite” pentru pian solo și „The Broken Vinyl of Beethoven”, pentru cvartet de coarde), concursul de compoziție ,,Ștefan Niculescu” desfășurat în aprilie 2021 (locul II cu un duo pentru violoncel și pian, „Visele insomniacului”) , ,,International Composer Prize” desfășurat în în august 2021 (cu o sonata pentru pian, ,,The Strange Case of Doctor Jekyll and Mr. Hyde”) și concursul național Mihail Jora în ianuarie 2022 (premiul 1 cu cvintetul pentru flaut, trio de coarde și pian ,,Animalele din Oglinzi”.


Din 1 octombrie 2022 până în 5 februarie 2023, a studiat în cadrul universității de muzică
,,Fryderyka Chopina" din Varșovia, Polonia, ca student Erasmus la secția compoziție clasică cu profesorul Ignacy Zalewski.
În ultima perioadă s-a dedicat mai mult concertelor în favoarea competițiilor, participând
în fiecare an în cadrul concertelor de compoziție ale Universității, ,,Chei", atât în anul 2021 cu lucrarea ,,Broken Vinyl of Beethoven" cât și în 2022 cu ,,M87" interpretat de Vlad Polgar împreună cu audioplayback și în 2023 cu ,,Visele Insomniacului" pentru violoncel și pian! În cadrul concertelor SIMN, a avut oportunitatea de a-i fi interpretată piesa ,,Fauna of Mirrors" de către ansamblul Sonomania iar în 2023, pe data de 22 mai, i se va interpreta o piesă scrisă pentru corn solo, ,,Monologue on a Song without Words" de către cornistul danez Erik Sandberg.


De asemenea, piesele i s-au interpretat și în călătoria cu Erasmus în Polonia, ,,Tinnitus"
pentru flaut, oboi, clarinet, trompetă și percuție în cadrul concertului clasei de compoziție a profesorului Ignacy Zalewski, în data de 20 decembrie 2022 ,,Loneliness" pentru Moog Mother-32, audioplaybck și video realizat de Tudor Jelescu în cadrul concertului ,,Elektrofonia" de pe data de 8 ianuarie 2023 (urmând să se repete
concertul cu o săptămână mai târziu în Poznan) și ,,Three Friends" pentru două voci și ansamblu în cadrul concertului contemporan din data de 29 ianuarie 2023.
În București, a colaborat cu o regizoare, Alma Andresscu, pentru care a compus muzica
realizată electronic a spectacolului de teatru ,,Legăturile Klarei" ce a avut premiera în data de 12 aprilie 2023 la Teatrul Apropo (continuând să se joace în dățile de 16/18/22 mai 2023).
Cel mai recent concert va fi al ansamblului Atem în data de 18 mai 2023 la Timișoara în
cadrul competiției ,,Retracing Bartok".

Irina Perneș

Compozitor

Andrei Petrache

Compozitor

Andrei Petrache a studiat pianul timp de 12 ani la Colegiul Național de Muzică „G.  Enescu” (clasa Ileana Busuioc), pe care l-a absolvit în 2017. În paralel, a studiat, ca instrumente  auxiliare, chitara, flautul, contrabasul, percuția. În 2021 a absolvit studiile de licență,  specializarea Compoziție Clasică, la clasa prof. Univ. dr. DHC Dan Dediu, continuând în  prezent ca masterand la aceeași specializare. Totodată, studiază și dirijatul de orchestră, sub  îndrumarea profesorului și dirijorului Cristian Mandeal.  

Andrei este o prezență constantă pe scenele de concert din România, cu recitaluri de  pian solo, muzică de cameră sau în diferite formații de jazz sau world music. Performanțele  sale interpretative au fost răsplătite cu peste 30 de premii la concursuri de pian solo naționale  și internaționale, la care se adaugă câteva premii acordate performaței ansamblului muzical din  care a făcut parte, în cadrul unor concursuri de interpretare și compoziție în formații de jazz.  

În domeniul compoziției, Andrei este autorul a peste 70 de lucrări, în stiluri diferite  (clasic, modern, jazz, fusion) care acoperă atât genuri vocale, cât și instrumentale, precum și  muzică electronică, abordând, totodată, și zona muzicii de film sau de spectacol coregrafic.  Lucrările sale au fost premiate la diferite concursuri de compoziție naționale și internaționale  (peste 25 de premii la concursuri de compoziție) și au fost interpretate, în cadrul a diferite  concerte sau festivaluri, la București, Deva, Brașov, Târgu Mureș, Timișoara, Pitești, Ploiești,  Sibiu, Cluj-Napoca, Sf. Gheorghe, Moscova, Paris, Hanovra, Ierusalim, Tokyo, Londra,  Cambridge, Bruxelles, Wenduine, Zeerbrugge, Aalborg, Dubai. 

Sebastian Androne-Nakanishi a absolvit Universitatea Națională de Muzică din București, unde a obținut licența, masteratul și doctoratul sub îndrumarea profesorului Dan Dediu. Prin două burse Erasmus, a studiat compoziția muzicală la Birmingham Conservatoire și la Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris. 

Ulterior obține un al doilea masterat în Compoziție pentru muzică de film, teatru și media la Zürcher Hochschule der Künste (Elveția). 

Muzica sa a fost interpretată de ansambluri și orchestre de renume în Europa și în afara acesteia, câștigând peste 25 de concursuri de compoziție naționale și internaționale, printre care se numără Marele Premiu la Concursul George Enescu (2014). În 2022, a fost numit compozitorul anului la International Classical Music Awards, devenind primul român care primește această distincție. 

Cred că muzica trebuie scrisă cu pasiune, onestitate și dorința puternică de a țese legături între noi toți și între toate lucrurile, atât la nivel sincronic cât și diacronic. Călătoria mea aparține lui „cine sunt?”, aceea în care cauți propriul act de voință (artistică), fațetele adevărului tău, căi din ce în ce mai eficiente de a te exprima (componistic) și mijloacele cele mai precise care să evoce „dinăuntrul”. Nu e o călătorie spre originalitate, ci spre autenticitate. Nu e o năzuință spre inovație acustică, ci spre o manifestare muzicală cât mai ingenuă, mai elocventă și mai plină de înțeles.

Sebastian Androne-Nakanishi

Compozitor

Cristian Bence-Muk

Compozitor

Cristian Bence-Muk (n. 31 august.1978, Deva) a absolvit secţia de Compoziţie în cadrul Academiei Naționale de Muzică „Gh.Dima” din Cluj-Napoca, România, la clasa prof.univ.dr Hans Peter Türk, promoţia 2002, iar în anul 2005 a obţinut titlul academic de „Doctor în Muzică”, specializarea „Creaţie muzicală”, sub îndrumarea acad. prof. univ. dr. Cornel Ţăranu. În prezent, Cristian Bence-Muk îşi desfăşoară activitatea în calitate de conf. univ. dr. la disciplinele „Forme şi Analiză Muzicală” și „Compoziție” și este decanul Facultății Teoretice din cadrul Academiei de Muzică clujene. Creaţia sa muzicală cuprinde piese corale, vocale, camerale, simfonice, vocal-simfonice, operă de cameră și balet. A obţinut diferite premii naţionale, iar lucrările sale au fost interpretate în cadrul unor concerte în ţară şi străinătate (Franţa, Italia, Suedia, Portugalia, Polonia, Ungaria, S.U.A., etc.) şi au fost publicate la edituri din România şi Elveţia. În calitate de director de proiect, a coordonat două proiecte de cercetare finanțate de C.N.C.S.I.S. (2006-2007 și 2010-2013), proiecte care au stimulat creația, interpretarea și cercetarea muzicologică în domeniul muzicii contemporane. A fost implicat activ în diferite proiecte culturale și artistice sincretice, referitoare la  relația dintre muzică, pe de-o parte și literatură, pictură, sculptură și film, pe de altă parte. Pe lângă proiectele de muzică nouă, începând cu anul 2013 a prelucrat și orchestrat 27 colinde folclorice românești în format vocal-simfonic (CD-ul „Maria se preumbla”, care a reunit primele 14 astfel de prelucrări, a fost vândut în peste 10.000 de exemplare), demers răsplătit cu un premiu de excelență pentru prelucrarea vocal-simfonică a colindelor românești - „LSM Excellence Award 2019”, Chicago. În 11 iunie 2022 a fost ales Vicepreședinte al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România.

Aventurile Dianei Rotaru în Țara Minunilor Sonore Contemporane au început devreme, în urma coabitării cu compozitorul ei preferat – care, cu totul întâmplător, îi este şi mamă. O consecință a acestui fapt este că s-a îndrăgostit iremediabil de muzicile şui şi de oamenii şui. Pe primele le scrie (preferând hipnagogia şi umorul cu iz balcanic) şi le promovează în diverse contexte – bunăoară, în Festivalul Internațional MERIDIAN (co-organizat cu Irinel Anghel, care a primit în 2022 Premiul RRC pentru eveniment muzical de excepție); pe ultimii îi admiră şi îi caută, ba chiar cu unii a avut norocul să colaboreze (a se vedea cazul de față). Își iubeşte mult profesorii de compoziție (Ștefan Niculescu, Dan Dediu, Frédéric Durieux) şi studenții de la Universitatea Națională de Muzică din Bucureşti, unde este conferențiar şi se preocupă intens de „şuirea” lor.

Diana Rotaru

Compozitor

Muzicologi

Monica Isăcescu-Lup

Muzicolog

Când am ales secția de muzicologie a Facultății de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie Muzicală am avut două motivații: plăcerea lecturii, pe de o parte și bogăția de oportunități pe care le oferea “meseria” de muzicolog. Și din anul 2001, de când am absolvit facultatea – înainte de a urma un master și de a-mi susține teza de doctorat – explorez diferitele direcții ale profesiei. Sunt realizator de emisiuni la Radio România Muzical, cadru didactic asociat la Universitatea Națională de muzică din București, pentru moment cercetător în arhiva CNSAS și, nu în ultimul rând, manager de proiecte culturale. Nu aș putea să spun care dintre aceste ipostaze îmi place mai mult (precum o mamă nu-și poate iubi un copil mai mult decât pe ceilalți, știți voi clișeul!), dar știu că tot ce fac mă definește și, nu în ultimul rând, mă bucură!

În proiectul prietenei mele, Adriana Toacsen, am plăcerea să port dialoguri cu compozitori din mai multe generații și să aflu cum se naște muzica propriu-zis: resorturile care îi determină să scrie, cum și de ce au ajuns să compună, cu alte cuvinte să intru în laboratoarele de creație și să mă minunez de bogăția ideilor și de frumusețea peisajelor. Și sper să vă conving și pe voi să asistați la acest spectacol al creativității muzicale.

Născut în 1976 la Brăila, a studiat vioara și a absolvit cursurile Universității Naționale de Muzică din București, specializarea „Pedagogie muzicală”. 

După experiența a doi ani ca profesor la Colegiul de Artă din Ploiești, în 1999 a început activitatea de jurnalist și realizator Radio România, care continuă și în momentul de față. În cei 24 de ani, a realizat emisiuni pentru Radio România Muzical, Radio România Cultural și Radio România Actualități în toate formatele radiofonice (de la grupaje informative la transmisiuni directe de concerte și spectacole de operă, din țară și internaționale). 

Este inițiator și realizator al seriei „Poveștile de succes ale muzicii”, care din 2008 a propus la Radio România Muzical interviuri cu peste 200 de personalități de pretutindeni ale scenei de muzică clasică. 

Este iniţiator şi organizator, împreună cu Monica Isăcescu, al Festivalului „Zilele Lipatti” – în 2010 şi 2012, iniţiator şi administrator al site-ului www.dinulipatti.org, finanţat de Ministerul Culturii – singurul în română, engleză şi franceză dedicat marelui pianistul şi compozitor român. Pasiunea pentru recuperarea memoriei lui Lipatti s-a concretizat, de asemenea, în două volume de scrisori Lipatti și realizarea volumului „Dinu Lipatti – Muzicianul în imagini”, apărut la Editura ICR. 

Ca membru al echipei care a derulat proiectul „Silence. Anatomia liedului > 9 perspective", a primit Premiul AFCN pe anul 2022 la secțiunea „Cooperare culturală Internaţională”.



Ştefan Costache

Muzicolog

Radu Mihalache

Muzicolog

Radu Mihalache este absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, secţia Muzicologie (în prezent doctorand la aceeași instituție), şi de mai bine de 10 ani activează în presa de specialitate, profitând de orice ocazie pentru a vorbi despre subiectul care îl pasionează: muzica, sub toate formele ei, fie ea clasică, pop, rock, jazz, muzică de film sau muzică de teatru. În prezent realizează emisiunea „Doctorul de partituri”, care poate fi urmărită atât la Radio România Muzical, cât și în format video pe YouTube și Facebook.

Radu este și lector invitat al Fundației Calea Victoriei, unde realizează mai multe cursuri dedicate Istoriei Muzicii. Din 2014 s-a dedicat şi activităţii de compoziţie, scriind muzică originală pentru teatru și film. Printre instituţiile cu care a colaborat se numără Teatrul „Ion Creangă” din Bucureşti, Teatrelli, Teatrul Nottara, Teatrul „Gulliver” din Galaţi, Teatrul „Jean Bart” din Tulcea. Printre regizorii cu care a lucrat îi regăsim pe Philippe Besson, Puiu Şerban, Diana Lupescu, Radu Gabriel, Ion Ciocia,  Valentin Hotea şi mulţi alţii.

PROIECT CO-FINANTAT DE:

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.
Copyright Encore.ro © 2024 All Rights Reserved
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram